onsdag 16 mars 2011

Denna dag har bjudit på mycket kan jag lova!

Dagen har varit hektisk kan jag lova.
Eftersom Elin har hostat så fruktansvärt på nätterna så slog jag en signal till vårdcentralen
för att boka en tid. Hon sa att det var bara att åka till Barnakuten på Akademiska.
Lämnade Theo på dagis och sen åkte vi.
Eftersom de bygger om Ackis ( har pågått flera år nu...) så är det ont om parkeringar....
Snurrade i en halvtimme, parkerade, struntade i barnvagnen det var ju ändå inte så långt att gå...

När jag kommer in till barnakuten så är det tydligen inte där jag ska vara....
Utan på andra sidan Ackis, det var bara att börja trava med Elin på armen.
Hiss ner, genom kulvert, hiss upp, ut, för att tillslut komma till Öra, näsa och Hals kliniken.
Vänta, vänta.....

Fick sedan träffa läkare och sköterska, Elin blev undersökt och de konstaterade Falsk krupp...
Elin fick dricka kortison, för att sedan andas adrenalin i en syrgasmask..
Kan lova att det inte var så lätt att hålla i lilla damen....
Men lite fick hon i sig i varje fall.
Sedan var det bara att traska hela vägen tillbaka till bilen.

Fara hem igen till Enköping och hämta Theo (som hade haft en superdag på dagis; en trollkarl hade varit på besök!)

Väl hemma så skulle vi ta en liten promenad, Theo skulle cykla. Gick ner mot min svägerskas stall och fick se att hennes Aksel hade smitit och dragit ner två stolpar... De andra två hästarna stod snällt kvar i hagen.
Samtidigt som jag håller på att ta in hästarna i stallet så fastnar Theo med cykeln på ett berg.....

Kan meddela att Elin mår bättre, hästarna är i stallet, Theo kom loss från berget och vi ska hålla oss inne tills imorgon..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar